www.baagl.sk
Zboží přímo od výrobce
Doprava zdarma nad 500 Kč
Vrácení do 30 dnů
DESIGN JE ZÁKLAD
22. 01. 2021

Design není pouhou estetikou produktu. Musí zlepšovat funkčnost, inovovat a činit produkt dostupnějším všem. Je to komplexní řešení produktu od materiálu přes konstrukci, ergonomii až po barvu zipu. Design by měl zároveň přinášet jisté sdělení. U nás v BAAGLU považujeme za hlavní, aby se děti cítili dobře, zdravě a vyrůstali s odvahou.

Na to, co si představit pod slovem design nebo jaké jsou aktuální trendy mezi aktovkami a batohy jsme se ptali našich dvou rezidentních designérek v jejich pražském studiu.

Jak nová kolekce školních aktovek a batohů vlastně vzniká?
Po sebereflexi je v první řadě důležitá především rešerše. Zjišťujeme, jaké jsou trendy pro nadcházející sezónu a které barevné kombinace budou IN. V následující fázi je nutné zhodnotit kolekci minulou, které motivy fungovaly a z toho vycházet. Samostatnou kapitolou jsou konstrukční změny, protože se řídíme heslem: „stále je co zlepšovat“, snažíme se v každé kolekci přijít také s technickými inovacemi.

Co vás při vytváření kolekce inspiruje?
Dětská móda, zajímavé materiálové kombinace a svět dospělých. Poslední dobou přichází dětský módní průmysl se zmenšeninami oblečení pro dospělé. Vizuálně se tak přestává od klasické konfekce lišit. U dětských aktovek je odraz aktuálních trendů složitější, design musí být více nadčasový, protože dítě nosí aktovku několik let. Zastáváme názor, že aktovka musí být pro dítě takový kamarád, aby si vypěstovalo pozitivní vztah ke škole.

Jaké jsou nejnovější trendy?
Základním prvkem je ergonomie. Ta doufám nevyjde z módy nikdy. Nejdůležitější je, aby se dítě pohodlně cítilo a aby zdravě rostlo. Co se týče materiálů, používáme kvalitní voděodolný polyester, který tvoří základ u všech aktovek a batohů. Pro výztuhu zad volíme jednoznačně 3D distanční síťovinu, která zajišťuje skvělou cirkulaci vzduchu.  Snažíme se experimentovat i s jinými materiály, jako je polyuretan nebo plyš, kdy se z aktovky může stát oblíbený plyšový mazlíček. A samostatnou kapitolou jsou pak různé přívěsky, svítilny a další drobnosti, které aktovku či batoh ozvláštní a přitáhnou pozornost zákazníků.

Co pro vás slovo DESIGN znamená?
Je nutné uvědomit si, že design není pouze o tom, do jakého „kabátku batoh oblečeme.“ Musíme myslet hlavně na konstrukci, na kterou jsou kladeny vysoké nároky a která prochází přísným testováním, aby dosáhla certifikátu nezávadnosti a zdravého produktu určeného pro školáky. Dobrým nebo špatným designem můžete ovlivnit životy lidí. Je to velká zodpovědnost.

Jaká aktovka či batoh patří mezi vaše nejoblíbenější?
Z aktovek bych jmenovala motiv ZIPPY PANDA, která je naprosto jedinečná v porovnání s konkurencí. Netradiční materiály a roztomilý motiv vytváří z Pandy královnu mezi aktovkami.

U batohů jsem hrdá na naši řadu SKATE, kdy celý vizuál připomíná batohy pro dospělé, což je důležité pro děti na přelomu prvního a druhého stupně. Dětské motivy u nich zkrátka přestávají frčet. Zároveň je batoh dostatečně vyztužený v zádové části, dnu a poskytuje dostatek prostoru a kapes pro každého školáka.

To já mám nejraději aktovku ZIPPY NASA, která je na hranici užitého předmětu a hračky. Její extravagantní zpracování je nepřehlédnutelné a odvážné jako celá naše značka.